Doğru rengi seçmek

Renkler aslında bir ilüzyondan başka bir şey değildir ama yarattığı etkilerle birlikte araştırılmaya incelenmeye değecek bir ilüzyondur.
Mevsimlere göre renkler (görsel ElementalColour sitesinden)


Renklerin tarihine ilişkin bir çok şey yazabilirim. Kronolojik bir sıra verip size, şu şu tarihlerde şu şu kültürlerde bu renkler kullanılmış diye uzun bir yazı hazırlayabilirim. Ama yapmak istediğim kesinlikle bu değil. Genelde, tarihçe kısmının büyük bir çoğunluğa sıkıcı geldiğini biliyorum; ama renklerin tarihini merak edenler büyük bir çoğunluğu oluşturursa ilerleyen zamanlarda buna dair bir makale özetleyebilirim. Ama bugün için sizlere renkler ile ilgili farklı bilgiler vermek istiyorum.

Doğru renklerin birlikteliği, sizin başkaları üzerinde güçlü bir etki bırakmanızı sağlayabileceği gibi size uygun olmayan renkler ile kötü bir etkide bırakabilirsiniz. Bazı renkler vardır ki sizi hasta, güçsüz, silik gösterirken bazıları sizi zeki, zengin, cool gösterebilir. Peki bir rengin sizin için doğru olduğunu nereden bileceksiniz?

Cildinizin, saçınızın, gözlerinizin, dudaklarınızın renk tonu, size doğru rengi seçmenizde yardımcı  olacaktır. Sizin doğal olarak vücudunuzda taşıdığınız bu renklerin çeşitliliği ile tahmin edersinizin ki bir çok renk kombinasyonu çıkar karşınıza. İşleri biraz daha kolaylaştırmak adına, ben mevsim isimleri kullanılarak oluşturulan renk paletlerini kullanmayı daha keyifli buluyorum. Mevsim isimlerinin kullanıldığı paletlerde sizin bir mevsiminiz oluyor, bende sonraki yazılarımda bu mevsim isimlerini ingilizce haliyle kullanarak yazacağım.

Bir sonraki yazımda diyorum çünkü bu resmen bir yazı dizisi olacak bir konu. Kısaca geçip de akıllarda soru işaretleri bırakmak istemiyorum. Olabildiğince detaylıca anlatacağım, bebek adımlarıyla ilerleyip kendimiz için doğru renk paletini oluşturacağız.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Newton Renk Çarkı

Munsell Renk Çarkı